RAHASIA NIKMAT JIMAK WARISAN MELAYU: Risalah petuah teknik hubungan seks untuk kepuasan maksimal;

PERINGATAN:

Note: ini hanya sesuai dibaca oleh kalangan dewasa. Akses bahan ini

adalah di atas kehendak dan tanggung jawab peribadi.

 

Dalam kitab AtTibun Nabawi ada menyebut bahawa dalam banyak cara atau

posisi persetubuhan, maka posisi persetubuhan suami di atas dan isteri di

bawah adalah paling ideal dan paling baik daripada segala posisi yang ada.

 

Sementara posisi yang tidak baik ialah suami di bawah dan isteri di atas.

Cara demikian sangat merbahaya, kerana jika inzal (terpancar mani), mani

suami tidak habis keluar dan cecair yang ada di dalam liang rahim (faraj) is-

teri mudah mengalir atau menyerap masuk ke dalam lubang kencing suami

dan ini merbahaya kerana memudahkan jangkitan kuman-kuman yang ada.

 

Namun, tambah kitab itu lagi, posisi itu tidaklah terbatas, kerana terdapat di

dalam sebuah hadis riwayat Imam Muslim bahawa Rasulullah bersabda,

maksudnya:

 

“Apabila seseorang itu menghendaki berjimak. boleh sahaja ia bertelungkup

(suami di atas dan ister di bawah) atau tidak bertelungkup. Apa yang uta-

manya ialah memasukkan zakar pada lubang qubul (kemaluan) isteri, tidak

pada lubang dubur. Kerana pada qubul dapat menghidupkun benih dan

menghasilkan anak”,

 

Hadis di atas menjelaskan, bahawa tidak salah bersetubuh dalam pelbagai

posisi, kerana apa yang lebih utama ialah pelaksanaannya tepat pada faraj

dan matlamatnya ialah untuk menghasilkan anak.

 

 

PETUA MENCAPAI KENIKMATAN JIMAK;

Sementara fatwa orang tua-tua pula memberi panduan asas persetubuhan

ialah hendaklah dilakukan dengan dua cara :

 

1.Hendaklah dengan tujuh anggota (bagi pihak suami). Dua siku, dua lutut

dan dua hujung jari kaki hendaklah menyentuh bumi atau lantai dan satu

kemaluan bertemu di dalam kemaluan isteri.

 

2. Hendaklah dada sama dada, pusat sama pusat, perut sama perut, wajah

sama wajah di antara suami isteri bertemu rapat.

 

Selain daripada dua cara di atas, tidak mendatangkan nikmak yang semp-

wna pada kedua pihak suami isteri. Mungkin sebelah pihak sahaja merasa.

Sedangkan di antara tujuan bersetubuh ialah untuk sarna-sama (suami is-

teri) merasa nikmat.

 

KERJASAMA SUAMI ISTERI;

Dalam melaksanakan teknik bersetubuh, walau dalam apa cara atau posis-

inya. maka yang penting dan menentukan masing-masing merasa nikmat

dan mendapat keselesaan ialah kerjasarna di antara suami isteri. Bukan

pada teknik dan posisi yang tersedia di dalam buku-buku atau petua-petua

setengah orang, samada orang sekarang atau orang tua-tua dulu. Kerana

sebahagian besarnya tidak dapat dipraktikkan, di sebabkan tidak sesuai den-

gan posisi sebenarnya. Lagi pun teknik pelbagai posisi itu ada di antaranya

menyalahi tabiat persetubuhan yang memerlukan keselesaan.

 

Orang tua kita kaya dengan ilmu dan petua, dan kebanyakan petua yang

diberikannya amat mujarab diamalkan dengan izin Allah. Tetapi petua itu

seeloknya janganlah melibatkan perkara-perkara yang bertentangan dengan

syarak. Kalau kita melihat orang tua kita yang terkenal ilrnunya amat men-

jaga kesihatan tubuh badannya dan zakarnya kerana kekuatan tenaga batin

lelaki tiada hadnya pada umur, tidak seperti perempuan. Ia tetap ada selagi

umurnya masih ada.

 

Adadi kalangan orang Melayu menggunakan jampi serapah untuk

berkekalan kekuatan batin dan mereka menjadikannya wirid amalan harian

mereka. Didapati banyak perkataan yang lerkandung di dalam jampi serapah

itu tidak menepati kehendak syariat. Kadangkala apabila mereka mati, zakar

mereka masih menegang dan untuk menurunkannya perlu ditekan denga

tumit isteri atau isteri kena masukkan zakar ke dalam farajnya! Nauzubillah

 

Begitu juga dengan orang perempuan, ada di antara mereka menggunakan

pelbagai ilmu yang dituntut secara yang salah (ilmu hitam) untuk memberi

kenikmatan kepada suami agar suami tidak mengecapi kenikmatan apabila

bersetubuh dengan perempuan lain, umpamanya memakai susuk, dan mem-

baca jampi serapah, bahkan ada yang menggunakan perbuatan yang dike-

nali sebagai “nasi tangas”. Perempuan yang mengamalkan ilmu hitam itu,

dapat dikenali ketika ia mati. Kemaluannya tidak tertutup (sentiasa terbuka).

 

Berikut adalah petua-petua yang boleh diamalkan oleh seorang suami untuk

memastikan kenikmatan maksima dapat dikecap ketika bersetubuh:

 

Kaedah Petua Langit-langit.

1. Sebelum bersetubuh, ambilkan air di langit-langit dengan ibu jari tangan

kanan.

2. Selawat tiga kali.

3. Sapukan pada seluruh bahagian jari-jari tangan kanan dan kiri.

4. Kemudian, mulakan dari pangkal zakar tepi kanan, menggunakan jari tan-

gan kanan, selawat 3 kali, sapu hingga sampai kepada kepala zakar.

5. Kemudian alihkan ke atas, ke kiri menggunakan jari tangan kiri, ke bawah

dengan kaffiah yang sama. Amalan ini bertujuan untuk memberikan

kenikmatan kepada isteri supaya dia merasai zakar anda besar dan pan-

jang semasa berjimak. Petua ini sangat perlu diamalkan oleh suami yang

mempunyai zakar yang kecil untuk beri kepuasan jimak kepada isteri.

 

Kaedah Petua Air Liur.

1. Cari tiga biji buah pelaga, buang kulitnya dan kunyah isinya dengan air

liur.

2. Ambilkan air liur yang bercampur dengan buah pelaga itu dan sapukan

pada kepala dan batang zakar.

3. Biarkan ia kering, lepas itu baru dibawa bersetubuh.

4. Amalan ini boleh mendatangkan kegelian dan kenikmatan pada isteri.

5. Awas ! Jangan sama sekali amalkan menyapu Gambir Sarawak atau Gam-

bir Kudat untuk tujuan yang sama kerana mengguna gambir boleh me-

mudaratkan kesihatan zakar dan juga peranakan isteri.

 

 

Kaedah Alamiah & Naturopathy.

1.Adakalanya suami tidak mampu tahan lama dalam jimak dan memancar-

kanmaninya jauh lebih awal dari isterinya. Kemudian zakarnya jadi layu

dan tidak dapat teruskan menyetubuhi isterinya.

2. Orang Melayu dahulu gemar makan ulam dan herba yang dijadikan mak-

jun. Malangnya dengan peredaran zaman, amalan ini semakin dilupakan.

3.Adabanyak jenis herba yang bermanfaat untuk kuatkan tenaga syahwat

suami. Contohnya di laman web http://www.trebest.com ada menjual kapsul

herba yang dirumuskan dari gingko, ginseng dan tribulus yang dikenal-

pasti dapat meningkatkan kekuatan syahwat lelaki.

4. Gunakan herba dengan minuman madu tulen dan amalkan makanan

yang tinggi manfaat untuk kekuatan syahwat seperti buah badam/

almond, tembikai, kurma dan lain-lain lagi.

 

Selain itu, cara untuk mendapat lebih kenikmatan hubungan seks suami is-

teri secara praktikalnya ialah melaksanakan beberapa teknik yang pemah di-

lakukan oleh orang tua-tua dan terbukti boleh menambahkan kenikmatan

luar biasa. Di antaranya ialah teknik menggoyang, teknik menahan nafas

dan bernafas songsang.

 

 

TEKNIK-TEKNIK BERJIMA;

Teknik Menggoyang

llmu teknik menggoyang merupakan teknik-teknik yang

boleh melambatkan inzal (terpancar mani) dan mem-

beri kenikmatan kepada kedua belah pihak, juga boleh

menambah kekuatan dan ketahanan zakar. Goyangan

yang terkawal dan tersusun membolehkan anda dapat

mengawal anzal/orgasme anda berapa lama yang anda

mahu sehingga isteri benar-benar mencapai kepuasan

yang sebenar.

 

 

SENARAI TEKNIK GOYANG DAN HENJUT;

 

Goyangan Kesabaran.

Menggoyang dengan perlahan ketika memasukkan (menikarn) zakar, tetapi

bila menarik, tarik dengan cepat hingga kepala zakar hampir keluar. Keadaan

ini melambatkan keluar mani anda dan isteri terasa lebih nikmat dan mence-

patkan isteri mencapai anzal.

 

Goyangan Jongket.

Bahagian tubuh anda ke atas sedikit sehingga batang zakar kelihatan beng-

kok. Teknik ini akan memberi geseran kuat batang zakar kepada kelentit

iaitu pusat kelazatan syahwat wanita dan menyebabkan isteri terasa nikmat

dan melambatkan anzal pihak lelaki. Tanda isteri terasa nikmat ialah nafas

kencang dan suara rengekannya kuat.

 

Goyangan Hitungan.

Sewaktu menggoyang, lakukan empat puluh kali secara lambat, diikuti em-

pat puluh kali goyangan secara cepat, lakukan secara bergilir-gilir. Cara ini

menjadikan isteri terasa khayal, kerana ombakan goyangan bagai ombakan

kapal di lautan. Tanda isteri terasa khayal, kelihatan matanya kuyu atau

dipejamkan.

 

Goyangan Hentian.

Bergoyang secara berselang seli dengan rehat sejenak. Goyang tiga kali, ke-

mudian rehat sebentar, kemudian goyang lagi dan berhenti. Goyangan be-

gini juga menjadikan isteri tersentak-sentak kesedapannya. Tanda, bila kita

menggoyang, nafas dan suaranya bagai tersekat-sekat. Bila berhenti. ia

menghembus nafasnya panjang.

 

Goyangan Berpasangan.

Suami menggoyang dahulu, kemudian berhenti. Setelah itu isteri menggoy-

ang pula dan berhenti. Lakukan bergilir-gilir. Boleh juga bergoyang secara

serentak. Boleh juga suami menggoyang ke atas dan ke bawah sementara

isteri menggoyang dari kiri ke kanan. Cara ini memerlukan suami isteri ber-

pakat dan bekerjasama.

 

Goyangan Kekasih.

Isteri menggoyang, sedangkan suami mendiamkan diri. Cara ini juga mem-

bantu melambatkan suami terpancar maninya dan memberi banyak kere-

hatan. Cara ini sesuai untuk suami yang cepat terpancar mani dan bagi isteri

yang lambat terpancar maninya. Bagi suami pula jangan hanya berdiam diri,

tetapi lakukan ciuman pada mana-mana tempat yang boleh menikmatkan

isteri, seperti menghisap puting susunya atau menghisap lidah atau bibimya

atau lain-lain tempat rnengikut selera isteri. Sekiranya, isteri terasa hendak

terpancar maninya, hendaklah ia memberi tahu suami agar goyang bersama

-sama dan supaya sama-sama serentak terpancar mani.

 

 

Goyangan Dan Geselan Kepala Zakar.

Melakukan goyangan dengan cara menggunakan kepala zakar. Caranya ialah

memasukkan zakar sampai ke takuknya agar kepala zakar berada di permu-

kaan kemaluan isteri sahaja dan disamping itu kenakan kepala zakar pada

biji kelentitnya, kerana kelazatan perempuan banyak terhimpun di bahagian

permukaan faraj dan khususnya pada kelentitnya.

 

Bergoyanglah hanya sampai takuk sahaja dan sekali-sekala dimasukkan

habis bahagian zakar dan tarik semula. Cara ini juga boleh melambatkan

suami anzal (terpancar mani). Caranya menikam dengan perlahan-lahan dan

apabila menarik, tarik atau rentap cepat-cepat dan tikam pula perlahan-

lahan dan seterusnya.

 

Sebaik-baiknya anda (si suami) yang melakukan teknik goyangan, kerana

dengan sendirinya anda boleh mengawal keadaan ghairah anda. Bila terasa

kegelian dan hendak tezpancar mani, hentikan sekejap goyangan. Semasa

berhenti itu tarik nafas dan diikuti dengan mencium dan sentuhan pada tem-

pat sensitif isteri anda agar kenikmatan seksualnya terus terangsang. Keban-

yakan masalah yang dialamai oleh pihak suami ialab cepat terpancar air

maninya sebelum pihak perempuan puas. Cara ini dapat membantu melam-

batkan mani suami terpancar.

 

 

 

TEKNIK TAHAN NAFAS;

Semasa memasukkan zakar, tahan nafas sehingga tenggelam seluruh batang

zakar. Diamkan sebentar. Kemudian, baru lepaskan nafas.

Semasa membuat goyangan sorong tarik, tahanlah nafas dan apabila hen-

dak melepaskan nafas, hentikan goyangan. Begitulah seterusnya apabila

hendak menggoyang kembali. Petua ini bertujuan untuk melambatkan ke-

luarya air mani.

 

Adabaiknya jika anda melipatkan lidah di langit-langit dan niatkan

hati bahawa selagi tidak turun lidah ini tidak turun mani. Apabila anda hen-

dak mencium atau menghisap lidah isteri, hentikan goyang.

 

 

TEKNIK NAFAS SONGSANG;

Satu lagi teknik yang diamalkan oleh orang-orang tua kita untuk mem-

perolehi kenikmatan ketika berjimak dikenali dengan teknik nafas. Caranya

adalah seperti berikut:

 

Semasa melakukan goyangan (keluar masuk zakar), hendaklah berla- ·

wanan dengan keluar masuk nafas isteri. Nafas isteri keluar, zakar masuk

dan apabila nafas masuk, tarik zakar hampir-hampir keluar.

Untuk mengetahui nafas isteri keluar, bila ia kempis perutnya dan tanda ·

masuk nafas ialab buncit perutnya Ia juga dapat menahan mani dan

mempunyai beberapa kelebihan lagi. Atau anda boleh rapatkan muka

pada hidung isteri dan rasakan irama hembusan nafasnya.

 

 

TEKNIK KERJASAMA;

Apa yang paling penting untuk melambatkan anzal kedua pihak atau untuk

sama-sama serentak anzal, ialah kedua suami iisteri hendaklah berpakat.

Bila suami terasa hendak anzal, suami hendaklah berhenti menggoyang. Jika

isteri sedang asyik menggoyang-goyang, suruh ia berhenti dulu. Demikian

dengan pihak iisteri jika hendak anzal bersama, beritahu agar sama-sama

menanti agar anzal serentak.

 

Cara kerjasarna ini hanya boleh wujud bagi suami isteri yang saling cinta

menyintai dan tidak ada rasa segan dan saling memikirkan untuk sama-

sama memberi kepuasan kepada pasangannya, bukan semata-mata

memikirkan untuk memuaskan nafsu sendiri sahaja, setelah itu membiarkan

pasangannya tersadai tanpa kepuasan.

 

 

TIDAK LUPA ALLAH;

Walaupun semasa bersetubuh, jangan biarkan diri anda lalai daripada

mengingati Allah. Biarlah pancutan air mani anda keluar sambil anda men-

sucikan dengan kalimah zikrullah. Semasa anda masukkan zakar, berzikir

dalam hati dengan kalimah Allah, semasa hendak menariknya juga dengan

zikir. Begitulah seterusnya. Semasa dayungan sorong tarik, hati anda terus

berzikir dengan Allah. lni bertujuan supaya fikiran dan perasaan anda dapat

menumpukan pada keagungan Ilahi, dan dari segi psikologinya ia akan da-

pat memberi anda keupayaan mengawal dan mengemudikan keJakuan ji-

mak anda, serta melambatkan keluarnya air mani. Di samping itu, biasanya

anak yang dilahirkan sukar untuk berpenyakit sawan.

 

Baca doa ketika anzal/orgasme.

Ketika anzal atau terpancar mani, maka bacalah pula doa berikut di dalarn

hati dan jangan membaca secara Iisan atau menggerak kedua bibir, kerana

dilarang menyebut nama Allah ketika hadas besar. Tetapi menyebut di dalam

hati tidak dilarang.

 

Doanya adalah seperti berikut:

 

ًاريدَق َكﱡبَر َناك وَ ًارْھِص َو ًابَسَن ُهَلَعَجَف ًارَشَب ِءامْلا َنِم َقَلَخ يذﱠلا َوُھ َو

Dan Dia (pula) yang menciptakan manusia dari air, lalu Dia jadikan manusia

itu (mempunyai) keturunan dan mushâharah, dan adalah Tuhan-mu Maha

Kuasa. – al Furqan, Ayat 54

 

Adapula fatwa menganjurkan agar semasa terpancar air mani (anzal),

ucaplah “La ilahaillallah Muhammadur Rasulullah” di dalam hati, bukan den-

gan lidah atau secara berlafaz. Tujuannya ialah untuk mengislarnkan benih-

benih yang mula beroperasi untuk menjadi zuriat.

 

Kebiasaannya, orang cuma mengazan atau memperdengar-kan kalimah sya-

hadah, apabila anak baru lahir, tetapi ada pendapat menganjurkan agar kita

mengIslam zuriat kita sejak ketika benihnya lagi iaitu semasa keluar mani

dengan mengikut kaedah yang disebut di atas.

 

Ketika menyebut di dalam hati itu, hendaklah disertai dengan niat agar

benih itu menjadi insan yang soleh. Orang yang memberi petua kaedah ini

kepada saya telahpun meninggal dunia dan ilmunya sekarang saya sebarkan

kepada umum, semoga Allah memberi pahala kepadanya apabila ada yang

mengamalkannya.

 

Saya masih ingat pesanannya: “Manusia ketika ibadah ingat kepada Allah,

tetapi dalam berjimak lalai pada Allah, padahal jimak itu hendak mengeluar-

kanbenih yang suci yang mana pihak lelaki tempatkannya selama 40 hari di

dalam rahim isterinya. Datangnya dengan kalimah, keluarnya dengan kali-

mah. Bezakan jimak kami dengan jimak haiwan dan dengan jimak orang

yang kafir, juga dengan jimak orang yang jahil yang berjimak semata-mata

untuk memuaskan nafsu”

 

Mengesat Dan Meramas.

Sebaik sahaja selesai berjimak, sebelum membasuh kemaluan, isteri hen-

daklah mengesat kemaluan suami dengan kain tuala alau kain pengesat

atau kertas tisu. Cara itu boleh mengharmonikan rasa kasih suami dan

suami terasa nikmat jika semasa mengesat itu, isteri mengusap dan ramas-

ramas serta mengurut-urut dengan perlahan zakar suami.

 

Peranan Kerjasama Suami Isteri Meningkatkan Kenikmatan

Suami dan isteri dalam setiap persetubuhan mestilah melaksanakan peranan

masing-masing bagi mencapai kepuasan bersama. Peranan suami terletak

pada sejauh mana suami memahami teknik bersetubuh dengan pelbagai

macam teknik dan posisi. Sedang isteri pula tidak boleh diam diri ketika ji-

mak berlangsung. Isteri harus ikut aktif dalam setiap persetubuhan.

 

Agar mencapai perkahwinan yang harmonis, maka diperlukan peranan aktif-

dari isteri dalam persetubuhan sehingga suami merasa sayang dan cinta ker-

ana memberikan kenikmatan syurga dunia. Dan suami tidak jatuh dalam pe-

lukan wanita lain. Jangan mengada-ngada dengan berbagai alasan untuk

menolak keinginan suami mencumbu dan mengajak untuk berjimak kerana

tidak menyukai cara suami yang aneh-aneh seperti misalnya bersetubuh

dengan berbagai posisi yang berganti-ganti.

 

Hendaklah diketahui bahawa hal itu dilakukan adalah untuk kesenangan dan

kenikmatan kedua belah pihak, kerana jika melakukan dengan hanya satu

posisi saja tanpa menukar-nukar dengan posisi yang lain dari waktu ke

waktu menyebabkan timbul perasaan bosan.

 

Jika seorang isteri mengetahui keinginan-keinginan seks yang terkandung

dan terselubung dalam otak suarni, berbahagialah isteri tersebut.

Isteri harus berusaha agar suami jangan jatuh ke jurang maksiat seks. Selamat-

kanlah suami ke dalam pelukan anda. Sebab apabila isteri tidak berhasil

menjaga suami dari pelukannya dan sampai jatuh ke dalam pelukan wanita

lain, maka rosaklah rumahtangga.

 

Ramai suami yang naik ghairah seksnya bila melihat isterinya memakai

pakaian yang seksi, misalnya memakai seJuar ketat atau seluar pendek atau

bikini dan coli tipis alau lain-lain jenis. Waktu itu, si isteri bendaklah menge-

tahui bagaimana untuk membuatkan suami menjadi gembira dan puas. Ca-

ranya ialah mengenakan pakaian yang dapat mengairah seks suami, kerana

suami akan terpancing ghairah seksnya dengan melihat isteri memakai

pakaian yang menarik.

 

Seorang isteri yang tidak bersedia dan tidak mahu mengikuti atau menkabul-

kankeinginan suaminya dalam soal seksual akan membahayakan kehidupan

perkahwinannya. Suatu waktu isteri akan ditinggalkan suaminya dan men-

galami kesunyian di malam hari.

 

Cara yang terbaik dalam masalah seks ialah penyerahan zahir dan batin

kepada keinginan suami dan demikian juga dengan suami, penyerahan dir-

inya zahir dan batin kepada keinginan isteri, asal dalam batas kewajaran

manusia melakukan hubungan suami isteri. Kerana kadang-kadang suami

atau isteri, masing-masing mempunyai selera atau pun daya tarikan dan

kemahuan seks yang tersendiri.

 

Oleh itu dalam mengadakan hubungan seks, suami atau isteri menyerahkan

hal itu kepada cara masing-masing, Perlu diingat agar masing-masing tidak

hanya pentingkan diri sendiri, tanpa mengira pihak lain apakah suka atau ti-

dak. Jika salah satu pihak melakukan mengikut suka hati sendiri, sedangkan

pihak lain tidak suka, ini berkemungkinan boleh mendatangkan perasaan

bosan atau geli-geleman.

 

Walau bagaimana pun, dalam semua hal, suami isteri kena berpakat dan

berbincang tentang caramana masing-masing berasa nikmat, selesa dan

menggembirakan. Mana-mana yang kurang disenangi, jika boleh bertolak

ansur dengan cara yang baik, eloklah dibuka ruang untuk bertolak ansur.

 

Hendaknya diketahui bahawa jarang terdapat suami yang sanggup men-

gungkapkan rahsia yang terkandung di dalam batinya dan jarang pula yang

sanggup berbual-bual memberikan pengertian kepada isterinya. Pada

umumnya mereka menyukai jalan yang paling mudah. Dan ini harus

dicegah. Jangan biarkan suami terjerumus demikian. Demikian juga di pihak

isteri, maka suami kenalah fahami hal-hal yang tersirat itu.

 

Seorang suami atau isteri hendaknya sentiasa memperba-arui kebidupan

perkahwinan mereka, misalnya mengusahakan dan mengubah pelbagai cara

dalam persetubuhan, agar tidak terasa jemu dengan satu cara sahaja. Con-

tohnya, isteri hendakJah berusaha memikat suaminya dengan memakai pel-

bagai fesyen pakaian yang menarik hati suaminya.

 

Demikianlah di pihak suami agar sentiasa merancang strategi untuk

menghadapi isteri dengan suatu cara yang tidak dapat dijangkakan oleh is-

teri sebelumnya. Inilah teknik dan seni percintaan di antara suanni isteri

yang perlu diiwujudkan dengan penuh penelitian dan kesabaran.

 

Berbubung dengan itu pelbagai gerakan harus dilangsungkan ketika ber-

setubuh, bagi mencapai kepuasan di pihak isteri atau suami. Untuk keper-

luan itu isteri harus memberi peluang kepada suaminya agar pada tempat-

tempat atau pada alat kelaminnya dapat tersentuh oleh zakar agar menda-

pat geselan yang tepat dari suanni.

 

Tempat-tempat khusus yang sensitif ialah kelentit, dinding vagina, dan mulut

rahim/batu meriyan. Umpamanya, isteri dapat menolong mengadakangera-

kan(goyangan) secara berganti-gantian dengan suaminya iaitu setiapgera-

kanke bawah dari suaminya disarnbut dengan gerakan ke atas dari ister-

inya.

 

Untuk memberikan kenikmatan yang lebih, isteri hendak-lah melakukan

gerakan-gerakan seperti berputar-putar atau bergoyang-goyang. Untuk

membuat isteri puas pula, maka pihak suami tabu cara untuk mengenakan

gesekan zakarnya agar menyentuh kelentit dan dindng rahim bahagian atas,

bahagian bawah, bahagian kanan, bahagian kiri, tekanan gesekannya pula

harus berganti-ganti.

 

Bila suami sedang berada di atas, isteri hendaknya memegang dan memeluk

suami dengan penuh ghairah agar kedua pihak bertarnbah nikmat. Setelah

itu isteri lakukan pula gerakan pinggangnya dan goyangan-goyangan seolah-

olah satu lingkaran atau putaran. Sekiranya isleri berada di bawah dengan

mendiamkan diri, mungkin suami akan terasa isterinya tidak ada respon ba-

gai bersetubuh dengan batang pisang sahaja. Tentu suasana menjadi ham-

bar.

 

Sebenarnya goyangan-goyangan sangat memberikan nikmat dan kesedapan

pada suami. Goyangan-goyangan itu seperti tarian Hawaian atau tari Hula-

hop, iaitu tarian yang menggunakan lingkaran rotan yang melingkar di ping-

gang. Bagi isteri yang pinggangnya ramping dan kalau berjalan berlenggang

lenggok, membuat gerakan goyangan-goyangan seperti lingkaran itu tentu-

lah tidak sukar.

 

Isteri hendaklah pintar melayani suaminya dalam persetubuhan, bukan

hanya mencintainya saja dengan sebulat hati. Bila hal ini dilakukan maka is-

teri berhasil menambat suaminya kepada dirinya.

 

lnsyallah, bahawa betapa kuat keinginan suami supaya dia dilayani, samalah

seperti dia melayani kesenangan isterinya selama bersetubuh. Seorang isteri

yang pandai menari suatu tarian adalah baik, dan lebih baik lagi bila isteri

pandai menarikan suatu tarian yang bermanfaat bagi kehidupan

rumahtangga iaitu larian persetubuhan dengan seni yang halus dan lembut

semasa bersetubuh dengan suaminya.

 

Gerakan-gerakan yang halus ialah gerakan yang dilakukan dengan perasaan.

Kedua belah pihak dapat melakukannya. Suami mengangguk-anggukkan za-

kamya yang sedang berada di dalam faraj dan isteri pula meramas-ramas

zakar yang berada di dalam farajnya dengan mengadakan gerakan

(kemutan) farajnya, menyedut-nyedut batang zakar suaminya bagai anak-

anak menghisap jejarinya.

 

Atau gunakan gerakan punggung di tarik ke bawah dan mengangkatkan

sedikit pinggangnya ke atas. Cara itu akan memberi rasa bagai kemutan li-

ang faraj. Kesedapan isteri yang paling tinggi ialah bila kepala zakar suami

dapat menyentuh-nyentuh leher rahimnya /batu meriyan, atau batang zakar

suami menyentuh kelentitnya. Usaha suami untuk mencari leher dan mulut

rahim yang terletak jauh di dalam faraj itu hendaknya dibantu oleh isteri.

Jangan malu-malu memberitahukan kepada suami tempat mana yang paling

enak tersentuh oleh zakar suamiinya.

 

 

Ramai isteri-isteri berpendapat apabila leher rahimnya tersenggol-senggol

hujung zakar suaminya, inilah pengalaman yang paling memuaskan, diband-

ingkan dengan keluar maninya kerana gesekan-gesekan pada kelentit dan

dinding vagina (faraj), lebih-lebih lagi ketika sedang mencapai klimaks. Oleh

sebab itu ada isteri yang menyuruh suaminya menggoyang lebih kuat dan

menjunamkan zakarnya lebih dalam lagi ke dalam farajnya, ketika ia sedang

sampai kemuncak (terpancar maninya), sambil itu isteri juga, tanpa disedari

mengerang kesedapan lebih kuat. Itulah saat puncak nikmat isteri.

 

lsteri juga boleh menentukan lamanya masa bersetubuh, apabila turun man-

inya yang terakhir sudah membuatnya benar puas (sampai klimaks). Dan

jangan malu-malu mengatakan kalau isteri belum puas. Suami harus mem-

pelajari kebiasaan nafsu isterinya. Setelah mengetahui berusaha supaya dia

pun memancarkan air maninya serentak dengan saat isterinya terpancar

maninya. Persetubuhan ini akan menambahkan kenikmatan apabila

keduanya terpancar mani serentak.

 

Kedua-duanya akan merasakan adanya tarikan-tarikan yang timbal-balik

dalam alat kelamin. Isteri dapat memperhebat semburan rnani suaminya

dengan memicit-rnicit punggung suami sambil menarik punggung suami ke

bawah agar tusukan (tikaman) zakar suami menjunam lebih dalam dan

terasa sentuhan pada leher rahimnya.

 

Suami pula ketika itu akan terasa seluruh zakarnya bernda dalam liang faraj,

sambil ia menguatkan lagi goyangannya. Setelah isterinya selesai, barulah

goyangan dihentikan dan menamatkan goyangannya dengan ditusukkan le-

bih dalam zakarnya ke dalam faraj iisterinya. Ketika itu, tanpa disedari dan

terasa malu, isterinya akan mengerang kesedapan dan sambil tangannya

memeluk badan suaminya dengan erat sekali.

 

Peranan Perasaan Kasih Sayang

Rasa mengasihi dan menyayangi harus tumbuh di dalam kalbu, kerana seni

memberikan kesenangan kepada suami dan sebaliknya ialah kasih sayang

dan kebaktian. Keindahan dan manisnya semua liku di dalam persetubuhan

itu ditemukan bila di situ terdapat cinta yang padu.

 

Rasa cinta mencintai antara suami isteri itu lebih kudus dan lebih suci apabila

didalamnya terdapat rasa kebaktian.l steri berbakti kepada suaminya

dan suami menyayangi isterinya dengan sepenuh hati. Persetubuhan dipan-

dang sebagai kebaktian yang seindah-indahnya adalah bergantung pada ker-

jasama suami isteri selama mereka bersetubuh. Bila berjimak hanya kerana

ingin melepaskan nafsu saja, hal itu menimbulkan kesan yang keji. Bila hal

itu berlangsung, akan menimbulkan rasa jijik pada isteri bila disetubuhi oleh

suaminya.

 

Sebaliknya pula, bila isteri minta ia disetubuhi kerana ingin memuaskan

hawa nafsunya akan terasa pula dalam batn suami apa sebenamya yang ler-

kandung dalam kemahuan isterinya. Sebab itu, hendaknya persetubuhan di-

lakukan dengan niat untuk memberikan kepada yang disayangi akan kenik-

matan yang setinggi-tingginya yang dapat diberikan. Maka, barulah per-

setubuhan itu memberi bekas yang baik, luhur apa lagi untuk mendapatkan

keturunan.

 

Pemberian yang ikhlas itu bagi jiwa diterima sebagai suatu bukti cinta, kasih

dan sayang yang amat memuaskan. Bila suami isteri sarna-sarna merasakan

pemberian itu dengan ikhlas dan melahirkan niat suci itu (dalam jimak yang

aktif) untuk kesenangan suaminya atau untuk kesenangan isterinya maka

jimak itu terjadi suatu yang kudus, yang kesannya tetap memperkuat dan

memperteguh persatuan jiwa suami isteri berdua untuk selama-lamanya.

 

Persetubuhan dengan niat bakti kepada pasangan kita dan bersyukur

kepada Allah SWT atas nikmat yang diberikannya kepada kita itu dipandang

oleh agama Islam sebagai suatu ibadah dan berpahala.

 

Sepertimana sabda Nabi SAW, maksudnya;

 

“Dan bagi kamu pahala kerana menjimak isteri.Parasahabat bertanya:

Apakah melepaskan nafsu syahwat kepada para isteri itu mendapat pahala?

Jawab Nabi SAW , ‘Apa pendapat kamu kalau sekiranya melepaskan nafsu

syahwat kepada yang haram, apakah ia tidak berdosa? Begitulah apabila ia

dilepaskan ke jalan yang halal, maka pastilah mendapal pahala”

 

Nabi SAW bersabda lagi, maksudnya ;

“…… dalam melakukan persetubuhan dianggap melakukan sedekah….. “

(Riwayat Muslim)

 

 

Persetubuhan akan dinilai sebagai ibadah sedekah kalau dilakukan dengan

niat hendak menyedekahkan kepada isteri atau kepada suami. Hadis yang

menyatakan anggota badan dapat melakukan sedekah. Misalnya tangan kita

yang memungut paku di jalan dan melemparkan ke tepi agar orang yang

lalu-lalang tidak memijaknya adalah sedekah. Misalnya memberikan nasihat

yang baik kepada seseorang yang diucapkan dengan lidah, merupakan

sedekah.

 

Sabda Nabi SAW itu menerangkan apabila seseorang mahu bersedekah itu

ada banyak jalannya. Dengan pekerjaan kelaminnya pun seseorang akan da-

pat beramal, sedekah kepada orang yang berhak menerimanya iaitu suami

atau isteri kita.

 

Dengan niat hendak bersedekah kepada isteri atau suami kita terhindar

nafsu ingin memburu kesenangan diri sendiri. Betapa kudusnya persetubu-

han yang dilakukan sebagai pekerjaan ibadah bagi melayani suami atau is-

teri atas niat bakti, tanpa mengharapkan balas jasa apa-apa. lnilah budi

pekerti yang meluhurkan persetubuhan.

 

lni dipandang sebagai puncak kepuasan jiwa. Bagi suami isteri yang ber-

perasaan halus, kenikmatan dalam persetubuhan merupakan syarat mutlak

untuk memperoleh kepuasan rohani. Kenikmatan tidak akan didapati dalam

persetubuhan jika di antara dua orang suami isteri yang saling membenci

alau persetubuhan tanpa nikah (zina) atau tidak berniat kerana ibadah dan

rasa bakti. Selepas kedua-dua suami isteri selesai bersetubuh dan setelah

keduanya dianugerahi rahmat kenikmalan bersetubuh yang sempuma, beri-

lah ciuman sebagai tanda terima kasih kepada suami atau isteri sebelum

masing-masing terlelap dalam tidur.

 

Hal ini merupakan sentuhan terakhir untuk lukisan kasih sayang yang mana

lukisannya telah dilukis berdua dengan mesra. Apabila dari cetusan kasih

sayang suami isteri yang sejak awal sampai akhir mencapai puncaknya den-

gan keluamya mani, maka persetubuhan seperti itu tidak menimbul letih dan

lesu, tidak terasa sengal pada tubuh dan boleh menghapus rasa benci dan

pemarah. Yang hanya didapati ialah kesedapan yang meliputi jasad dan roh.

Bahkan keesokannya masing-masing terasa segar dan amat mesra sekali.

Itulah puncak kenikmalan dan kebahagiaan syurga dunia. Insyallah…..Salam Rahayu…..

Berikan Balasan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s